подковата на жабата – the frog’s horseshoe

„ала-бала/ници_всякакви.bg“ – „bla-bbit/s_anykind.bg“

Боси (нима?) стъпки – грациозен прощъпулник…

Posted by Val на май 9, 2008

Днес е последният ден на Puzzle – новият фестивал за съвременно изкуство, вероятно идващ на място на „театър в куфар“… За съжаление, успях да посетя само една изява и то благодарение на мой приятел, любител-фотограф (Thanks, Яни, обаждай се пак!), който ме покани, докато пътувах със служебната кола обратно към Бургас… Стигнах навреме, точно преди началото.

Гледах Егасимус Актрисите – авторски спектакъл на трио МиСтМа: Милена Станойевич, Стела Кръстева, Маргарита Петрова (доколкото разбирам от тази статия, чиято снимка използвах – дебютанти и дипломанти на Театрален департамент към НБУ).

Искрено се забавлявах – представлението ме грабна, или както казва любимият ми Мечо Пух: ‘откри ме’. 🙂 Публиката беше оскъдна, но това не попречи на изпълнението. Момичетата поднесоха пъстра мозайка от монолози, разиграни с елементи на танц – опит за балет, гротескно-хиперболизирано диско, метъл, рап, пантомима, акробатика, и всичко това върху звуков фон от подчертано дишане с динамика, артикулация на шипящи консонанти или сонори, учестен и забавен речитатив без определен смисъл, акцент върху дадена дума и ритмика в движението на тялото. Резултатът – „хармония на слово, звук и движение“, целяща описание на техните мечти и житейски дилеми, примесени с исторически факти и театрални извадки, търсеща активен контакт със зрителя… Контакт определено постигнаха.

Използван беше един-единствен сценографичен елемент > 30 чифта разноцветни обувки: кондури, сандали, чехли, мокасини, мъжки, дамски,  бебешки, стари, модни, лачени, овехтели, прашни, ниски, тесни и дори… летящи към първия ред на публиката. 😉 Момичетата буквално ‘нахлузваха’ различни образи, съответстващи на различните чифтове обувки, като съзнателно или несъзнателно прилагаха известната английска игрословица: „if I were in your shoes…“ („ако бях на твое място..“). На финала останаха босоноги, истински, уверено и ясно заявяващи личния си избор на житейско поприще – актьорската магия.

Завидях им!

Ако ти хареса, плюй на подковката, метни я през рамо за късмет, а после гласувай за костенурката! 😉

22 Коментари to “Боси (нима?) стъпки – грациозен прощъпулник…”

  1. Debi said

    Валка, не можеш да си представиш колко ти завиждам за това, че си видяла поне парченце от пъзела – колаж от танц, музика на живо, фотография, късометражно кино и предполагам още нещо…
    Все пак знаех за раждането на този проект още миналата година, по времето на моето есенно прибиране. И все се надявах да си наглася така програмата, че да присъствам, ама нещо не се получи:-(((

    Но ти благодаря за споделените впечатления!!!

    А това фотографско другарче да не е Яни от Льовен, Белгия;-)?

  2. Debi said

    Ей, много ми е хубав аватарът!

    Ухолеза ли съм, що ли?!

    Жужанка някаква;-)

  3. Val said

    Хей-хо, Деби! не се коси – все някой нещо ще е записал… и те ще получиш парченце! 😛
    Засега не се чува за второ издание на проекта за тази година, но в крайна сметка всичко ще зависи от продуцентите и спонсорите, предполагам.
    Едно момче изрази мнение (докато бяхме на питие във Вила Вилекула), че селекцията на късометражните филми била малко съмнителна откъм критерии за подбор… Не успях да видя нищо от киното, но присъствах на заключителните 20 минути от дискусията с Юрий Коняр (словенски танцьор) на тема: „Is Justin Timberlake a contemporary dancer and why yes“, която май беше само подгрявка за представяне на ‘хореографското’ му амплоа на следващия ден…
    Яни – идва често във вилата, работи за Дарс Ауто, Бургас. Малък е, не знам да е бил в Белгия. 😉

  4. Val said

    И аз го одобрих аватара ти, макар да е генериран автоматично… ‘жужанка-ухолезла’ ми звучи чудесно! 😛

  5. ivo said

    Здрасти Вал! Танцовите спектакли-да, но филмите малко в повече ми дойдоха!
    Айде като се видим при Румчо ще говорим

  6. Lila Lilaby said

    Този Мечо Пух много е модерен – всички го цитират 🙂 Може би днес просто не съм в good mood – я да се спирам докато е време 🙂

  7. Val said

    @ Ivo
    Хей-хо, здрасти Ивчо! Ще се радвам да се видим и да си кажем повече за фестивала… още не съм гледала ‘Жизел’, между другото… 😉

    @Lila Lilaby
    Даренце, не знам откога е модерен мечо Пух, ама аз си го тача от време оно, когато го четох, а и от малко по-после, когато Алистър ми даде да прочета „Тао-то на Пух и Дзе-то на Прасчо“… 😀
    Защо си в non-good mood? Не е типично за теб – ако си в bad mood избщо не даваш признаци за живот или ‘кричиш’ безобразно. 😉

  8. Lila Lilaby said

    О, Вал, вчера изаднах в размисъл – занимава ме вече втори ден дилемата – дали перфектния занаятчия е талантлив или просто сръчен и това на което му се казва умеещ, а таланта не е свързан с овладяването до съвършенство на умение – тези умопомрачителни мисли ме нападнаха изневиделица и изотзад. Всъщност знаем за Пикасо – изкючително некадърен като художник, но с големия талант да се продаде успешно… Я вземи тука да одялкаш едно мнение по въпроса.

  9. Lila Lilaby said

    И стига с този пигмей Алистър – АНАТЕМА !

  10. Val said

    Хи-хиии, бях забравила за болното място на Алистър – сравнително ниския му ръст… 🙂 Пигмея Али си го спомням с добро – и без това, ако все още е в Мианмар (Бирма), може да е пострадал от тайфуна…

    За Пикасо си и права, и не-права… Аз харесвам керамиката от периода му във Валорис, Южна Франция(малко позната, всъщност) и повечето картини свързани с Мари-Терез, както и някои, свързани с Олга.

  11. Debi said

    Девойки, тези туфли ми напомнят за четирите нюйоркчанки и коктейл Космополитън, как не се бях сетила до сега!?

    Простете ми за паралела, ама то за какво да си мисли човек като живее на село и сексът е част от име на сериала, който получих като подарък наскоро;-)

    Наздраве от мен с едно мартини, ментичката си я пазя за специални случаи

  12. Val said

    Ха-хааа, Деби, наздраве! това за туфлите, секса и мегаполиса беше добро вметване! 😉
    Малко остана – като си дойдеш, ще пием по един коктейл при Румбата във вилата! 😛

  13. Debi said

    Ама, естествено, че ще ударим по едно под смокиновото дърво:-)

    И докато хората си мислят за Голямата ябълка и изпадат в определени състояния : http://au.youtube.com/watch?v=i06cGfI3psM
    аз се настройвам на морска вълна…Бургаски вечери… Ах, морето.. Ах, този джаз – нали имаше такова заведение по едно време;-)

  14. Val said

    Имаше, ама вече няма май… нищо, все ще намерим къде да пийнем…

  15. Debi said

    Бързам да споделя за предстоящото събитие в любимия град: http://www.cult.bg/ind_shbz_full.php?id=4882

    Естестсвено, пак няма да видя нищо. През този период ще съм част от сватбарския екип на А. и Ф. Има един шанс да си поспя на улицата, ако не си намеря място за нощуване…
    Божке, до къде я докарах, да не мога да намеря хотел на прилична цена в собствената си страна!!!

  16. Val said

    Ехааа, Деби пак си напред с новините – аз тези дни имам ужасно много работа в офиса, не стига време дори да надникна в нета… 😦
    Къде ти трябва хотел?? (А. и Ф. нищо не ми говори… познавам ги сигурно, но… )

    Надявам се скоро да мога да поместя една чернова, която сис тои в блога ми от седмица поне… 😉

  17. Debi said

    Младоженците няма как да ги познаваш, но са много готини: Ади и Флориан:-)

    Ако измислиш къде може да се спи в центъра на София за 4 нощи на прилични цени, ще ми бъдеш от голяма помощ.
    Аз изръчках що интернет страници имаше…

  18. Val said

    Малеее – Ади!!?? И тя ли? Е хайде, честито и от мен – с пожелания за пътешествия и адреналин! 😉

    Моите хора в София казват за цени 35-40 евро на вечер в най-евтините хотели… ако искаш да се свържа да се постараят да ти резервират някъде 4 нощувки на такава цена? За частна квартира нищо не казаха…

  19. Debi said

    Валка, оправих нощувките:-)Поне за тях съм спокойна!

    Но днес гледам ми сменили часовете на полета на връщане и ме питат дали съм щастлива да пътувам в 06,00 ч. Разбирай чекиране на летището в 04,00ч. Черната серия продължава…

  20. Val said

    Малее… хайде, стискам палци!

  21. Яни said

    е явно няма да стане така
    http://photo-zona.net/index.php?APP_ACTION=DISPLAY_IMAGE&ALBUM_ID=13636
    тука са егасимуските

  22. Val said

    Мерси, Яни!!! Наистина са добри твоите снимки на събитието! 🙂

Вашият коментар

 
