подковата на жабата – the frog’s horseshoe

„ала-бала/ници_всякакви.bg“ – „bla-bbit/s_anykind.bg“

Къде отеква ‘ехото’ на коментарите?

Posted by Val на юни 17, 2008

Чудя се, какво може да направи интернет с ‘квакането’ ми из другите ‘блата’? 😐 (Ех, защо толкова ми допадат тези пусти раздумки? Все ми се струва, че сме по-истински в общуване чрез диалог…)

Осъзнах, че много от коментарите, които чета или пиша, имат вид на ‘мини’-пост… Съдържат нещо смислено и споделено. Описват настроение, гледна точка, опит или са просто свеж хумор. При това понякога отлично формулиран! 😛 Повечето са също толкова интересни, колкото и постовете на авторите си… Това е творчество, нали?

Улових се, че в коментарите си при Лид, Размисли, или в блоговете, които от време на време навестявам, разказвам истории и защитавам позиции, които са някак си свързани с темите, засегнати в ‘подковата’. Предполагам, че и другите имат такава нагласа, когато коментират.

Ще ми се, например, да мога да надзърна в мненията на Графа по различни постове, които той чете… 😉 Не мога да се отърва от натрапчивото усещане, че така бих разбрала повече за ‘коментатора’… 😀

Смейте се, ако искате,  но още не съм наясно как се ‘абонира’ за коментари… Ама и аз съм един ‘блогер’! А уж се имам за подкована Галопираща жаба! 😦 Както и да е – абонирането най-вероятно означава, че аз самата ставам постоянен коментатор на даден блог… не знам!

Да споделите нещо по въпроса за ехото? Има ли начин да го ‘видим’ в нета?

(и да не забравите да гласувате за костенурката! 🙂 )

24 Коментари to “Къде отеква ‘ехото’ на коментарите?”

  1. Val,
    съвсем скоро и аз си мислех същото.
    даже имамах/имам/ идея да започна, от време на време, да публикувам постове от коментари, защото, особено в „blogpost“, полето за комeнтиране е толкова малко и тясно, че притиска и сбутва прекрасни коментари.
    аз също не знам как става абонирването за коментари и кликам хаотично, вървейки по пътечка от коментар на коментар и е вълнуващо да проследявам връзки от мисли.
    Алекс К,постоянно се вълнува от нуждата и полезността от коментарите.
    В коментарите бъка от теми, които плачат за постове.
    Да, защото общуваме и в диалозите помежду си всеки намира по нещо ценно за себе си.

  2. Val said

    Да, видях, че си поместила всички коментари за Пирогов отново – чудесна идея да се актуализира темата и да се покаже мнението на хората по нея.

    Аз се интерисувах повече от това да видя как разсъждава един и същи човек по различни теми в блог-пространството… Как стила и любимите му фрази се проявяват и в коментарите му… Как вмества личния си светоглед в тези на авторите, които коментира? 🙂
    ( на езика на раздумката – Усещането на душите… или нещо подобно… 😉 )

  3. Може да заформим една игра, иницирана от теб – „по пътеката на коментарите“ или както решиш да я наречеш

  4. Val said

    Ами не знам дали ще се получи… май трябва да се анонсират постовете, които си коментирал…

    При теб има едно неудобство – не се виждат последните коментари в болга ти. Ако я нямаше връзката към поста ти за бързото хранене (която сама даде тук в моя блог в коментар 5 към „Какво му е доброто…?“), едва ли някой би могъл да проследи размяната ни на мисли по 2 теми –
    1. тази за общуването и личната позиция (засегната дори в поста тук горе) и
    2. тази за свободата на избора, толерантността и критериите, които определят кое е лош вкус…

  5. Да бе, блогспот не са ги измислислили така добре нещата.
    Ако възникне спонтанно, то само ще си намери формата 😀
    Плюс това новите постове ще привнасят нещо по-вече от коментарите, дори само с факта, че всеки хваща от бъкащия кош с теми – една и я проследява в диалога, който е иницирала и т.н и т.н
    може да се навържем от блог, в блог и ще стане интересно.
    така стана и с разговора ни при графа.
    Ето и тук при теб.
    При Vira също, често се получава.
    Всеки като прочита от другия, ще се присеща къде е коментирал по темата и сам ще подава връзка.
    Но на това режисиране не му трябва много, то ще се получи спонтанно, бавно, бавно 🙂 или изведнъж 😛
    Но постовете ще изглеждат като беседи,диалози,с много повече пряка реч.
    Платонови работи ми се въртят в главата 🙂
    Ето примера с Графа.И на мен ми е любопитно къде и какво коментира, защото го засичам на странни за мен места, а на такива, дето го очаквам – хич го няма 🙂
    „По следите на коментарите“ 😉

  6. И накрая ще издадем „обща книга“ 🙂 , „изкуството да коментираш“ или „Диалози – 21 век“ и положително ще стане бестселар, много е модерно 😀

  7. Val said

    🙂 – много оптимистично-платонично и страшно находчиво от твоя страна! 😛 … Хареса ми идеята за книга – продукт на съавтроство! 😉

  8. razmisli said

    Ами да – най-хубавото са коментарите. Всеки автор си има теми, които са му на сърце, които доразвива не в своя си блог, а в коментари по различни поводи. Самата аз, понеже пиша длъжки коментари в чужди блогосе, след време си ги искам и се опитвам да ги издиря и запазя, но не знам как може да стане това.

    В моя блог току-що сложих категория „search“, но доколкото виждам не може да се използва за извличане на всички коментари от един автор. Не търси по автор, а само ключова дума вътре в текста.

    Не знам как става абонирането за коментарите на един отделен автор. Мисля, че може да се абонираш за коментарите публикувани в един отделен блог (аз имам такава опция в моя, но не съм я сложила аз, мисля, че принадлежи към темата).

  9. Val said

    Да, Размисли, опцията си е там за всички, но не знам как се ‘абонира’…

    Можеш да проследиш собствените си коментари в други блогове, но само за днес и вчера – в My Dashboard скролирай до > Your stuff.

    Засега мисля, че няма шанс 😦 ! да се проследят коментарите на даден блогер в блог-пространството из интернет… Жалко, наиситна!

  10. @Светла Айде да се включа и аз в създаването на книгата. 😀 😉

    @Val В блога ми съм изказал мнения по този въпрос.Май се оказва, че със Светла първи засегнахме този въпрос (той вероятно е бил засяган и преди, но сега съживихме искрата) и се радвам, че още хора се включват в „маратона“. 🙂

    Поздрави

  11. Val said

    Зрасти, Алекс! Веднага ще ‘отърча’ да видя позицията ти. Мислех, че съм първата, на която й липсва връзката към всички коментари на даден автор-блогер…

  12. Val said

    Хей-хо, отново, Алекс! Видях поста ти. Благодаря! Ето моя коментар, чието място реших, че е тук:
    Мен не ме вълнува толкова има ли или не коментари в моя блог (божа работа, както се казва! 🙂 ), пък и не държа да е толкоз популярен – ако е необходимо, от само себе си ще стане.
    Вълнува ме по-скоро достъпа до всичките коментари на блогер, който ме е заинтригувал. Вълнува ме да видя как вплита своята позиция в нечия чужда. Искам да разбера кога постът е популярен заради самия себе и кога – заради ‘допълненията’, получени чрез коментарите. 🙂

    Има един блогер, който ме впечатли с това, че не открих опция за коментари на неговите постове – ето някой, който няма необходимост да следи ‘ефекта’ си в очите на другите. Обаче блогът му наистина си струва да бъде посетен – поне според мен: Hammill (тук при мен е в блогрол – отляво, под името естет-литератор). Много от неговите постове засягат теми, към които имам интерес. Той явно нито очаква коментар, нито коментира някъде… 🙂 Това сигурно си е негова лична позиция… Аз съжалявам за липсата на диалог, но се радвам, че го открих – случайно!

  13. lyd said

    Валя, погледни вдясно. Там където пише „абонирай се“. Който иска, може да се абонира за твоите коментари. Потърси подобни неща из блоговете които си си харесала. Ако няма, помоли авторите им да сложат 🙂

  14. Val said

    Лид, не четеш внимателно. 😉

    Опцията ‘абонирай се’ важи за абонамент към ВСИЧКИТЕ коментари в БЛОГА на РАЗЛИЧНИ посетители, или поне така го виждам на монитора. Отгоре на всичко (проблемът вероятно е в интернет настройките) при мен излиза в много лош вид: със знаци като / : и тем подобни… Явно съм много тъпа, защото все още не схващам как точно трябва да се абонирам…

    Не това ми трябва.

    Търся достъп до ВСИЧКИ коментари в РАЗЛИЧНИ БЛОГОВЕ, но на ЕДИН И СЪЩ блогер.

  15. Selene said

    Да, улавям се понякога, че отделям повече внимание и влагам повече от себе си в коментарите в блоговете по различни теми, които ме вълнуват по някакъв начин, отколкото в самите постове, които пиша в собствения си блог. Странно, а. 🙂

  16. Val said

    Добре дошла отново, Selene! 🙂
    Точно това ми е проблем (но не голям) – мисля, че бих те опознала още по-добре, ако имам достъп И до коментарите ти…

  17. Айде Жабче на раздумака,
    най накрая и аз започнах да нищя „Генералната тема“
    http://pinchoftaste.blogspot.com/2008/06/blog-post_21.html
    Свиркам да сбирам!

  18. Val said

    OK, светлата – ще намина. 😉

  19. Val said

    Коментирах, Светле!

  20. razmisli said

    Като говорим за коментари… 🙂 Вал, получи ли мейл от мен миналата седмица? Чудя се да не се е загубил.

  21. Val said

    Току-що ти отговорих. 🙂

  22. Жабче къде се губиш?
    Да не си на някое моренце?
    Липсваш!

  23. Val said

    Хей-хо, Светлата! Не, не съм, но ще излизам в отпуск от следващата седмица – предавам информацията на колегата. Надявам се след няколко дни да се ре-активирам 😉
    Впрочем, канят ме на гости в Мюнхен, но аз май ще сменям работното място и може да не сколасам да отида до там… 🙂

  24. Успешен край на начинанията и вятър в косите през почивката!
    После ще разправяш!

Вашият коментар

 
